5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • Türkiye Özel Okullar Derneği tarafından bu sene altıncısı organize edilen Eğitim Teknolojileri Platformu Doğuş Üniversitesinde 23 Mart 2019 Cumartesi günü 1.500 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirildi.Florya Koleji olara

  • Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerimiz Filiz Pelen ve Sercan Erkaya mentörlüğündeki Florya Koleji Ortaokul Robot Kulübü Florya Tigers Takımı öğrencilerinden Alp Mete Şenel, Yıldız Teknik Üniversitesi´nin düzenledigi "Yıld

  • 5-A, 5-B ve 5-C sınıfları bu hafta Soğuksu Macera Parkına düzenlenen geziye katıldılar. Matematik Zümresinin yazılı sınavlar öncesinde öğrencilerimize motivasyon olması amacıyla düzenlediği etkinlikte zorlu ve eğlenceli

  • 7. Sınıf öğrencileri Kütüphaneler Haftası kapsamında Orhan Kemal İl Halk Kütüphanesini ziyaret ettiler. Öncelikle kütüphane içerisindeki konferans salonunda kitap okumak üzerine öğretmenlerimiz ile keyifli bir söyleşi ge

  • 12.sınıf öğrencilerimiz için ilk dönemden itibaren devam eden hafta içi birebir etüt ve soru çözümlerimiz, yaklaşan üniversite sınavının da etkisiyle ikinci dönemde de artarak devam etmektedir. Bu yoğun ve stresli dönemd

  • 22 Mart Dünya Su günü kutlu olsun.

  • Bu hafta Florya Koleji anasınıfı öğrencilerimiz Mad-Science dersimizde´ Uzay ve Gökyüzü´ konusunu işlediler. Öğrencilerimiz Güneş Sistemini keşfettiler. Gezegenlerin yerini, uzaklıklarını, büyüklüklerini göreceli olarak

  • Bugün okulumuzda, İski Eğitim Şube Müdürlüğünden Mete Vatan´ı ağırladık. Kendisi bütün dünyada kutlanan ´´22 Mart Dünya Su Günü´´ ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi. Bu sunumda öğrencilerimize, dünyada artan su krizi,

  • Bugün 1. sınıflarımız Florya İtfaiye İstasyonuna düzenlenen geziye katıldılar. Hayat Bilgisi dersi kapsamında öğrenilen "Acil Durum Telefon Numaraları" konusunu pekiştirmek amacıyla düzenlenen etkinlikte öğrencilerimiz

  • 20 Mart Çarşamba günü 12. Sınıf öğrencilerimizle birlikte Bahçeşehir Üniversitesi ziyaret edildi. Sınava hazırlanan öğrencilerimiz bölümler,burslar,Apply Bau sistemi,yurt dışı olanakları gibi merak ettikleri birçok soruy

  • Down sendromu 1 eksiklik değil, +1 fazlalıktır. 21 Mart Dünya Down Sendromlular Günü vesilesi ile dünyanın en güzel gülümsemesinin onlara ait olduğunu unutmuyoruz.

  • Türkiye Cumhuriyeti?nin sınırları vatanı uğruna gözünü kırpmadan ölüme atılan evlatlarının kanları ile çizilmiştir. Bu vatan; karış karış dişle, tırnakla, kanla kazanılmış; fedakar evlatlarının sayesinde bugüne ulaşmıştı

  • 2019 yılı Tübitak Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında, öğretmenlerimiz Ozan Aslan ve Burak Özenmiş danışmanlığında öğrencilerimiz Nehir Özenmiş ve Yunus Emre Düz tarafından hazırlanan ´´Mendeleyev?in Ki

  • Bugün 6. sınıf öğrencilerimize Ortaokul Rehber Öğretmenimiz Selena Anadol tarafından ´Ergenlik Dönemi´ temalı bilinçlendirme semineri düzenlendi. Bu dönemin özellikleri, bedensel ve duygusal değişim süreçleri hakkında bi

  • 14 Mart Perşembe günü öğrencilerimiz İstanbul Üniversitesi?ne anlamlı bir ziyarette bulundular. Gönüllü tıp öğrencilerinin bir araya gelerek ´Leyla?dan Sonra´ adını verdikleri ekibe destek oldular. Kronik hastalıklar

  • Bugün okulumuzda 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerini Anma Günü törenimizi gerçekleştirdik. Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü adına Sosyal Bilimler Zümremiz tarafından hazırlanan tören, Zümre Başkanımız Ajda Uçkan?

  • 16 Mart Cumartesi günü ortaokul 7.Sınıf öğrencilerimizin velileriyle bir araya geldik. Ortaokul Müdür Yardımcımız Caner Öztürk, 2019-2020 Eğitim-Öğretim döneminde 8.Sınıf eğitimi alarak liselere geçiş sürecine girecek öğ

  • Çanakkale Zaferi?nin 104. yılında, Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşları ile aziz şehitlerimizi saygı, minnet, rahmet ve şükranla anıyoruz.

  • Florya Koleji Ortaokul Robot Kulübü Florya Tigers takımı öğrencilerimiz 15-16 Mart 2019 tarihlerinde Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü´nde düzenlenen 4.Uluslararası Marmara Robot Olimpiyatları´nda, Serbest Kategori ve

  • Okulumuzda geleneksel olarak düzenlediğimiz ´Pi Günü´ etkinliğimiz matematik zümremiz tarafından bugün gerçekleştirildi. Etkinliğimiz kapsamında ´Bilgi yarışmaları´ ve ´Pi defilesi´ düzenlendi. 6. Sınıfların yarışmasınd

  • Florya Koleji olarak, tüm sağlık sektörü çalışanlarımızın Tıp Bayramını kutlar, herkese sağlıklı günler dileriz.

  • 14 Mart Pi Günümüz kutlu olsun.

  • Bugün 2. Sınıflarımız ?Eyüp Oyuncak Atölyesi? ne düzenlenen geziye katıldılar. Bu etkinlikte öncelikle eski zamanlarda oynanan oyuncakların tanıtımı yapıldı. Sonrasında kendi seçtikleri oyuncakları özgün bir şekilde boya

  • İstanbul Üniversitesi Onkoloji Uzmanı Dr. Yavuz Dizdar, bugün Florya Koleji lise öğrencileriyle buluştu. Sohbet havasında geçen etkinlikte Sayın Dizdar dünyada kanser hastalığının arttığına dikkat çekti. Beslenmenin kans

  • 12.03.2019 Pazartesi günü Ana sınıfı öğrencilerimiz Florya Atatürk Ormanı gezisi gerçekleştirdiler. Çevreyi, ağaçları, çiçekleri, yaprakları ve doğadaki değişiklikleri inceleme fırsatı yakaladılar. Parkta eğlenceli vakit

  • RT @fnurarasan: Benim için bir ilkti ve sanırım son olmayacak. Daha paylaşacak çok STEM’im var. 😅 @Floryakolej @TOZOK1951 @etpistanbul #etp…

  • RT @hacer_ozbey: Çok güzel bir paylaşımdı, katılan herkese teşekkürler 💃🏿🕺🏿@Floryakolej @DogusUniv @etpistanbul #etp19 #paylaşmakgüzeldir #…

  • RT @bahar_mucukoglu: Paylaşmak güzeldir, bizi dinlediğiniz için teşekkürler; çok keyifliydi 😍 #ETP19 @etpistanbul @Floryakolej @yarennuzun…

  • RT @aydanacaryavuz: @neyrancan is sharing her experiences with #SecondLife to teach / practice English. #etp19 #projectguinivere @Floryakol…

  • RT @fnurarasan: Kendi hikayelerini yazma konusunda öğrencilerini teşvik eden, çizdiren, bununla yetinmeyip çizgi film haline getirten bir ö…

  • RT @aydanacaryavuz: #etp19 hatırası🎈🎉🌈 harika bir atölye calışmasi yaptik. Yemek sonrası yetişip, katılım sağlayan herkese teşekkür ederim.…

  • Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenimiz @ozlembaydak “Kendi Hikayeni Oluştur” sunumuyla #etp19 ‘da #fkedtech @TOZOK1951… https://t.co/JYoPkmtvY3

  • Ingilizce öğretmenlerimiz @yarennuzun ve @bahar_mucukoglu “Dil öğretiminde Dijital Reçete” adlı sunumlarıyla #etp19… https://t.co/VDuOG922LX

  • RT @fnurarasan: Güzel zümremin sunumundan gitmek istemeyen bir kalabalık ve başlayamayan yeni sunum... Çok tatlısınız sevgili katılımcılar.…

  • RT @hacer_ozbey: Harika bir sunum bizleri bekliyor. @bahar_mucukoglu @yarennuzun @etpistanbul #etp19 @Floryakolej @DogusUniv https://t.co/q…

  • RT @filiz_pelen: “Farklılaştırılmış Uygulamalarla Kodlama-Robotik Eğitiminde Fark Yarat-Farkındalık Yarat” sunumumda beni yalnız bırakmayan…

  • İngilizce öğretmenimiz Aydan Yavuz “Bize Her Yer Sınıf” sunumuyla #etp19 da yemek sonrası harika bir kalabalığa hit… https://t.co/ldr9xaqaBD

  • Fizik öğretmenimiz Neslihan Yıldırım “Tübitak’ta Başarının Sırrı” sunumuyla #etp19 da yemek sonrası harika bir kala… https://t.co/YNRP8B6tHI

  • RT @aydanacaryavuz: @hacer_ozbey @canva uygulamasini kullanarak sınıf içinde neler yaptigini paylasiyor bizimle. #etp19 @Floryakolej

  • İngilizce öğretmenimiz @hacer_ozbey “Dijital Dünya’da Etkili Öğrenme” sunumuyla harika bir kalabalığa hitap ediyor.… https://t.co/iKviJKyGFM

  • Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz @filiz_pelen “Farklılaştırılmış Uygulamalarla Kodlama-Robotik Eğitiminde Fark Ya… https://t.co/UrhIz5TxTe

  • RT @aydanacaryavuz: @Sholeh48827687 has started her presentation and will take us to the wondertech 🤩 Miss Sholeh sunumuna basladı. @Florya…

  • RT @aydanacaryavuz: Hikayelestirme araclarina ornekler Tools for writing stories @Sholeh48827687 @etpistanbul #etp19 @Floryakolej https://t…

  • 2 salonda da eş zamanlı sunumlar yapan öğretmenlerimiz , deneyimlerini paylaşıyorlar. @fnurarasan @Sholeh48827687… https://t.co/Ic0wa5KLEM

  • @Floryakolej Kurucu Temsilcimiz @zaferozturkfk ve 6.Eğitim Teknolojileri Konferansında sunum yapacak öğretmenlerimi… https://t.co/3AmwVc94lb

  • Bugün #ETP19 ‘da alanında uzman öğretmenlerimizin birbirinden harika sunumlarını izleyebilirsiniz. 6 yıldır aralıks… https://t.co/3M509EbUzw

  • RT @filiz_pelen: Florya Tigers Takımı öğrencilernden Alp Mete Şenel,Yıldız Teknik Üniversitesi'nin düzenledigi Yıldız Robocon yarışmasında…

  • 22 Mart Dünya Su günü kutlu olsun. #DünyaSuGünü https://t.co/cWfNMEZ6F3

  • İngilizce öğretmenimiz Betim Neyran Can 23 Mart tarihinde @DogusUniv’de gerçekleştirilecek #ETP19 konferansında “V… https://t.co/OdyG8V7JDd

  • Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz @filiz_pelen 23 Mart tarihinde @DogusUniv’de gerçekleştirilecek #ETP19 konferan… https://t.co/PPIlSorIfh

  • İngilizce öğretmenlerimiz @sabaakhavan ve @ToddHoca 23 Mart tarihinde @DogusUniv de gerçekleştirilecek #ETP19 konfe… https://t.co/STAbm6OlKv

  • Kimya öğretmenimiz Fatma Nur Arasan Yalçın 23 Mart tarihinde @DogusUniv’de gerçekleştirilecek #ETP19 konferansında… https://t.co/4uEPQ8iXCi

  • 2. sınıf öğrencilerimiz Feelings&Emotions konusunu işledikten sonra kamera önüne geçerek diyaloglarını sergilediler… https://t.co/q6apX3BoxD

  • 2. Sınıflarımız bu hafta Hayat Bilgisi dersi kapsamında ülkemizin dünya üzerindeki konumunu öğrendiler. Yaptıkları… https://t.co/vyJUu62jMa

  • Ana-baba okulumuzun beşinci oturumu 25 Mart 2019 Pazartesi günü saat 15.00-16.30 “Anne Baba Beni Duyuyor Musun?” .S… https://t.co/QCNJdGUFeg

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Ön Kayıt Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü