5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • Şubat ayında 9. Sınıf Fen Lisesi öğrencilerimize Biyoloji öğretmenimiz Seher Koyuncuoğlu rehberliğinde Koç Müzesi DNA atölyesine gezi düzenledik. Öğrencilerimiz kendi tükürüğünden DNA izole ettiler ve bu DNA larla kendil

  • Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma etkinlikleri bu yıl Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından düzenleniyor. Florya Koleji bu etkinlikler kapsamında Dünya Eğitim Gönüllüleri Birliği Derneğinin hazırladığı "Çanakkale Müz

  • Her yıl başarıyla uyguladığımız Florya Koleji Giriş Sınavını dün ve bugün (17-18 Şubat) gerçekleştirdiğimiz toplam 4 oturumla tamamladık. Farklı okullardan gelen yüzlerce öğrencinin katılımıyla gerçekleşen etkinliğimizde

  • Florya Koleji ana sınıfı öğrencileri bu hafta Mad Science etkinliğinde "Yer Çekimi, Kuvvet, Mıknatıs, Manyetik Kuvvet" konusunu deney ve gözlemler yaparak işlediler. Çocuklarımız çeşitli malzemeler kullanarak yer çekimin

  • Florya Koleji Kurucu Temsilcimiz Sayın Zafer Öztürk 15 Şubat 2018 tarihinde Milli Eğitim Bakanımız Sayın Dr. İsmet Yılmaz´ı ziyaret etti. Türkiye Özel Okullar Derneğindeki başkan yardımcılığı görevi sebebiyle Ankara´da b

  • Türkiye?nin 7 bölgesini, 7 farklı hikaye ve türküler eşliğinde gezdiren kitaplar serisi ´Müzikli Türkiye Yolculuğu´ nun yazarlarından Nihan Uçar bugün 4. Sınıf öğrencilerimizle buluştu. Marmara Bölgesinde kına gecesi gel

  • 17-18 Şubat 2018 tarihlerinde gerçekleşecek olan Florya Koleji Giriş sınavımıza başvurmak ve kayıt olmak için linki tıklayabilirsiniz. http://oar.floryakoleji.k12net.com/Account/Login.aspx?

  • Florya Koleji ana sınıfı öğrencileri Sömestr tatilinde farklı özellik ve işlevleri olan robotlar tasarladılar. Sınıf içinde arkadaşlarına tasarladıkları robotların görevlerini anlattılar. Desteklerinden dolayı tüm velile

  • Japon bir kız çocuğu olan Sadako Sasiki?nin trajik hikayesini anlatan, II. Dünya Savaşı?ındaki nükleer bombaların çocuklar üzerindeki etkisine dikkat çeken Sadako kitabının etkinliğini, ünlü tiyatrocu Özgür Özgülgün?ün s

  • Sayın Anaokulu Velilerimiz, Anaokulu Müdürümüz Psk. Dan. Jale KÖROĞLU tarafından verilecek olan ´Aile İletişim Dili´ konularını içeren seminerimizde ve seminer öncesi kahvaltı programımızda sizleri de aramızda görmekten

  • 2017-2018 eğitim öğretim yılının 2. dönemi başladı. Tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerimize başarılar dileriz.

  • Kanserden değil, geç kalmaktan kork. Erken teşhis hayat kurtarır.

  • Florya Koleji kurucu ve idarecileri Türkiye Özel Okullar Derneğinin düzenlediği 17. Geleneksel Antalya Eğitim Sempozyumunda işbirliği halinde olduğu çözüm ortaklarını standlarında ziyaret etti. SEBIT(V Cloud, Raunt), V

  • Florya Koleji Kurucu Temsilcilerimiz Zafer Öztürk, Erol Öztürk, Şevki Öztürk, Finans Müdürümüz Ahmet Kurhan, İlkokul ve Ortaokul Müdürümüz Bahar Birkal ile Ortaokul Müdür Yardımcımız Caner Öztürk 17. Geleneksel Antalya E

  • Güncel müfredat ve sınav sistemini dikkate alarak uyguladığımız sınavlara hazırlık sömestr kampımızı bugün (26 Ocak 2018 Cuma) itibariyle tamamladık. 8. 11. ve 12.sınıflarımız için günlük 6 ders üzerinden planlanan 30 sa

  • Kurucu Temsilcilerimiz Zafer Öztürk&Erol Öztürk TÖZOK heyeti ile birlikte Londra Excel?deki Bett 2018 fuarını ziyaret ettiler.3 gün sürecek olan fuarda,değerli yöneticilerimiz stantları tek tek gezerek Eğitim Teknolojile

  • Florya Koleji olarak ulusal sınavlara hazırlanan öğrencilerimiz için (8. ve 12.sınıflarımız) her yıl sömestr döneminin ilk haftasında düzenlediğimiz hızlandırma kamp programımız 22 Ocak 2018 Pazartesi itibariyle başladı.

  • Özel Florya Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerimiz, 16 - 20 Ocak 2018 tarihleri arasında Fransa?nın Lyon kentinde düzenlenen Uluslararası MUN Konferansı?na katıldılar. Avusturya, Amerika, İtalya, Danimarka, Rusya,

  • Yoğun çalışmalarla geçen bir dönem daha sona ererken, Florya Koleji öğrencileri coşkulu bir şekilde karne heyecanını yaşadılar. İki haftalık tatil sürecine giren öğrencilerimiz, 05.02.2018 Pazartesi Günü ikinci yarıyıla

  • 2017-2018 İstanbul okul sporları satranç il birinciliği 3. Bölge turnuvasına okulumuzdan 10 öğrenci ile minikler grubuna katıldık. Okulumuzu başarı ile temsil eden öğrencilerimiz Levent Ali Basiç, Fatih Vehbi Öztürk, Yiğ

  • 2017-2018 Okullar arası Ritmik Cimnastik İl Turnuvası?nda Minikler kategorisinde 4/A sınıfı öğrencimiz Azra Elif Öztürk okulumuzu başarılı bir şekilde temsil etmiştir. Öğrencimizi desteklemek için turnuvada onu yalnız bı

  • Bu hafta Florya Koleji Yıldız ve Ay sınıfları 1. Dönem içerisinde öğrendikleri sayıları amaç ve kazanımlarını ele alarak; GEMS araç-gereçleri ile eğlenceli matematik oyunları oynadılar. Sayıları tanıma, ritmik sayma, sır

  • Bugün Florya Koleji 2/B Sınıfı öğrencileri Enerji Tasarrufu Haftası ve Ünite Kapanışı gösterisini sundular. Enerji kaynaklarının tasarruflu kullanılması hakkında tiyatro, koro ve barkovizyon gösterilerini gerçekleştirdil

  • 16.01.2018 Salı günü anasınıfı velilerimize "1. Sınıfa Geçiş ve İlkokul Tanıtım Toplantısı" düzenlendi. Okul Müdürümüz Bahar Birkal başkanlığında yürütülen toplantıda Yabancı Diller Zümre Başkanımız Sevgi Çelik, İlkokul

  • Öğrencilerimiz "Yazarlarla Buluşuyoruz" etkinliğinde gazeteci-yazar Ömür Kurt ile bir araya geldiler. "Karaca Yürüyen Köşk" kitabının yazarı olan Ömür Kurt 2. ve 3. sınıf öğrencilerimize kitabın yazılış hikayesini görse

  • Eğitim Teknoloji̇leri̇ Koordinatörümüz ve İngilizce öğretmenimiz @laraozer @sbcdrn Saint Benoit Fransız Lisesi 4.Ul… https://t.co/XW6tY5JIIa

  • RT @filiz_pelen: #Kodlama yapmanın en keyifli yanı #döngüler #DevC++ 💃7.sınıf📝 @Floryakolej #coding https://t.co/dgRmRyqcm9

  • RT @basakbirey: Ülkemizin kaynakları ünitesinin tekrarı için tabu kartları hazır bol heyecanlı, bol eğlenceli sınıf ortamına hazırız. @Flor…

  • RT @filiz_pelen: Amaç;bilinçlendirmek. #Stopmotion uygulaması ile tablet kullanarak tasarım yapmalarını,hikaye oluşturmalarını,takım olmala…

  • RT @basakbirey: Tarih öğrenirken bazı bilgileri kodlamak öğrenmede kalıcılığı sağlar.Böylece bilgiler daha iyi pekişir. @Floryakolej https:…

  • RT @selenaozdemr: Tatlı Temenniler 🍩🍩🍩🍩 @Floryakolej https://t.co/JpoyP6rLA2

  • RT @deryaarslan2006: Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak,2.sini düzenlediğimiz Bakırköy II. Robotik ve Kodlama Festivali 3-4 Mayıs’…

  • RT @TOZOKDERNEGI: Bugün Hürriyet, Habertürk ve Sabah gazetelerinde yer alan duyurumuz https://t.co/1YEMWr6uXA

  • Florya Koleji Giriş Sınavının 2. gününde sınava girecek tüm öğrencilere başarılar diliyoruz. “Eğitim,çocuğu tanımak… https://t.co/W7gKtOh2Rg

  • #matpaylasim Matematik Öğretmenleri 4.Paylaşım Zirvesi için bugün okulumuzdan Matematik öğretmenimiz Deren Ferikoğl… https://t.co/Kbh6oNYypq

  • Bugün okulumuzda Florya Koleji Giriş Sınavına girecek tüm öğrencilere başarılar diliyoruz. https://t.co/AVmwRLdo7O

  • RT @TOZOKDERNEGI: Bakanlığımızdan çok önemli bir açıklama. Bazı haber sitelerinin ve bazı eğitim kurumlarının Bakanlığımıza atfen yayınladı…

  • Bizi Linkedin’den takip etmeyi unutmayın. ⬇️⬇️Please follow us on Linkedin,too. @LinkedIn https://t.co/T2VQLurYX9

  • RT @Floryakolej: 17-18 Şubat 2018 tarihlerinde gerçekleşecek olan Florya Koleji Giriş sınavımıza başvurmak ve kayıt olmak için linki tıklay…

  • RT @arasanyalcin: 🎉 6.sınıflarımızla yaptığımız çökeleklerimiz.. Yoğun istek üzerine çok çeşitli sütlerle hazırladık. Sırasıyla; muzlu süt,…

  • RT @laraozer: 24 Şubatta Dijital Baharda olacağız ,bekleriz. 💙#floryakoleji #sbdijitalbahar @sbcdrn @Floryakolej #fkedtech #edtech #egt htt…

  • RT @selenaozdemr: Kelimelerini Değiştir, Zihniyetini Değiştir @Floryakolej https://t.co/wOTfRqCLbm

  • RT @FloryaBisons: “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin” M.Kemal Atatürk 11 Şubat Uluslararası Bilimde Kadın ve Kı…

  • Şehitlerimize Allah’tan rahmet,Ailelerine sabır diliyoruz. Vatan size minnettar #şehitlerölmezvatanbölünmez https://t.co/0684saNcCK

  • RT @FloryaBisons: Çocukların;dini,dili,ırkı yoktur.Onların dini sevgi,dili sevgi,ırkı sevgidir https://t.co/9Ua3nFyb2y @Floryakolej #Team62…

  • RT @FloryaBisons: If you're starting to realize a child's dream you can change the world. We are the hope and inspiration of refugee childr…

  • RT @FloryaBisons: Education is the most powerfull thing which you can use change the world https://t.co/K8t8RYCLRl … #team6232 #first #frc…

  • RT @FloryaBisons: We also thank our friends,teachers and parents of Florya College who helped us during this campaign. https://t.co/Me79Vt…

  • RT @FloryaBisons: Çocukların;dini,dili,ırkı yoktur.Onların dini sevgi,dili sevgi,ırkı sevgidir https://t.co/9Ua3nFgAb0 @Floryakolej @multe…

  • RT @multecilerorgtr: >Ülkemizi yurtdışı turnuvalara başarıyla temsil eden Özel Florya Anadolu Lisesi Robot Kulübü “Florya Bisons #6232” tak…

  • RT @filiz_pelen: Kodlamayı eğlenceye ve mutluluğa çeviren Albert School Robot... @Floryakolej #kodlama #AlbertSchoolRobot #coding #anasınıf…

  • Anaokulu Müdürümüz Psk. Dan. Jale KÖROĞLU tarafından 10 Şubat 2018 Cumartesi günü saat 10:00’da Anaokulu velilerimi… https://t.co/dw3AD7a1ek

  • RT @selenaozdemr: 8. sınıflarla Rehberlik Dersinde "Çatışma Çözme Stratejilerini" işledik. Parası olmayan vatandaş, ilacı almak için inatçı…

  • RT @filiz_pelen: Amaç;takım olarak nasıl başarılı oluruz,yaratıcılığımızı nasıl kullanırız,sonuca nasıl ulaşırız.Minik kahramanlarımla mühe…

  • RT @filiz_pelen: Öğrenmenin en verimli yanı eğlenerek öğrenmedir. Artırılmış gerçeklik uygulaması ile 3 boyutlu düşünme becerisine farklı b…

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Ön Kayıt Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü