5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • Coşku ve heyecanla başladığımız başarı ve güzelliklerle dolu bir yılın ardından öğrencilerimiz ilk dönemi bitirmiş oldular. Büyük özveriyle çalışan bütün öğrenci ve öğretmenlerimize iyi tatiller dileriz.

  • Türkiye genelinde bugün 18 milyon öğrenci karne aldı. Yoğun çalışmalarla geçen bir dönem daha sona ererken, Florya Koleji öğrencileri coşkulu bir şekilde karne heyecanını yaşadılar. İki haftalık tatil sürecine giren öğre

  • Florya Koleji robotik takımı Florya Bisons 6232 17 Ocak 2019 tarihinde Radyospor kanalında 14:45 ile 15:00 saatleri arasında Hattrick programına katıldı. Takım üyelerimiz Nazlı Nur Buldum ve Gül Beste Ergin canlı yayında

  • Florya Koleji olarak, dönem boyunca büyük özveriyle çalışan bütün öğrenci ve öğretmenlerimize iyi tatiller dileriz.

  • Florya Koleji´nin Geleneksel Kültür Haftası Etkinliği´nin ikinci ve son oturumu bugün gerçekleşti. Öğrencilerimiz kendi araştırmalarını yaptıkları konularını sunum haline getirerek arkadaşları ve öğretmenleri ile paylaş

  • Ana sınıfı öğrencilerimiz bu hafta merakla bekledikleri konulardan biri olan ´Uzay ve Gökyüzü´ temasını işlediler. Çember zamanında konuyla ilgili sohbet ettiler. Uzay nedir? Uzayda hangi gök cisimleri bulunur? Uzayda ok

  • Florya Koleji´nin Geleneksel Kültür Haftası Etkinliği´nin bu yılki ilk oturumu gerçekleşti. Öğrencilerimiz kendilerine verilen konuları araştırıp, sunum haline getirerek arkadaşları ve öğretmenleri ile paylaştılar. 2-A

  • Bugün Florya Koleji 4A sınıfı öğrencileri ´Enerji Tasarrufu Haftası´ kapsamında gösterilerini sundular. Enerji haftasıyla ilgili bilgilendirici sunumlar yapan öğrencilerimiz, Müzik öğretmenimiz Hatice Türkoğlu eşliğinde

  • ´Bir anne, tüm dünyayı değiştirebilir.´ Zübeyde Hanımı rahmetle ve minnetle anıyoruz.

  • Ana baba okulumuzun dördüncü oturumunu bugün (14.01.2019) Yetişkinlerde Eğitim Tasarımı Uzmanı Uğur Zat?ın katılımıyla gerçekleştirdik. Konumuz ´Şimdi Sıra Bende Ben Kimim?´ idi. Yetişkin ebeveynler olarak kim olduğumuzu

  • 2. sınıf öğrencileri bugün okudukları ´Meraklı Gezginin Notları ´ kitabının yazarı Göktuğ Canbaba ile tanışma fırsatı elde ettiler. Önce yazarımız bütün öğrencilerimizin kitaba ve kendisine dair sordukları soruları tek t

  • ´Florya Koleji 2019 Uludağ Kayak Eğitim Kampı´ 10-13 Ocak 2019 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Okulumuzun her kademesinden öğrenci ve velilerimizin katılımıyla gerçekleştirilen etkinliğimizde Ortaokul Müdür Yardımcı

  • Bugün okulumuzda Eğitim Güncesi etkinliklerinin ikincisi düzenlendi. Anaokulu müdürümüz ve okul psikoloğumuz Jale Köroğlu ve İlkokul psikoloğumuz Hande Muştu tarafından "Anaokulu ve İlkokul Çağındaki Çocuklarda Sorumlulu

  • İstanbul Üniversitesi HAYEF bünyesinde gerçekleştirilen Erasmus + Projesi olan Tablio programına Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz Lara Özer, Matematik Zümre Başkanımız Burak Özenmiş, Bilişim Teknolojileri öğretmenimi

  • 16 ? 17 Şubat 2019 tarihlerinde Florya Koleji Giriş sınavımız gerçekleşecektir. - Giriş Sınavı 16 - 17 Şubat tarihlerinde toplam 4 oturum halinde yapılacaktır. 8. Sınıf sınavı Tıpatıp LGS formatında olacaktır. - Sınavı

  • 10.01.2019 Perşembe günü Ana sınıfı öğrencilerimiz Yunus Emre Kültür Merkezinde ´Küçük Hezarfen´ adlı tiyatro oyununu izlediler. Hezarfen Ahmed Çelebi´nin yapıp geliştirdiği takma kanatlarla uçmayı başaran bir Türk bilg

  • Bu hafta Fen Etkinliği (Mad Science) saatinde çocuklarımıza laboratuvar malzemelerinin isimleri, teknik özellikleri ve bilim insanlarının bu malzemeleri nasıl kullandıkları anlatıldı. Bu etkinliği uygularken çocuklarımız

  • Florya Koleji 3. Sınıf öğrencilerimiz Bakırköy İlçesinde düzenlenen Geleneksel Çocuk Oyunları Turnuvası "Mendil Kapmaca" yarışmasında rakiplerini 2-0´lık net bir skorla yenerek çeyrek finale yükselmiştir. Öğrencilerimiz

  • 3. Sınıf öğrencilerimiz bugün keyifle okumuş oldukları "Bay Majör´le Klasik Müzik Masalları" kitap serisinin yazarı Neşe TÜRKEŞ ile kendisinin öz geçmişi ve yaptığı çalışmalar hakkında bilgi aldıkları ve merak ettikleri

  • Türk Dili ve Edebiyatı zümresi öncülüğünde okulumuz 11. sınıfları arasında münazara turnuvasının yarı finalinde "Başarıya giden her yol mübahtır/değildir.", "Adil olmayan kanunlar çiğnenmelidir/ çiğnenmemelidir." konular

  • 7 Ocak Pazartesi günü Okul Aile Birliğimiz tarafından 6.Geleneksel Yiyecek Kermesimiz gerçekleştirildi. Yıl içinde öğrencilerimizin düzenlediği sosyal sorumluluk ve dayanışma projelerine katkı sağlamak ve yapılacak yardı

  • Bugün okulumuzda harika misafirlerimiz vardı. Vakıfcan Anaokulu´nun öğrencilerini ve ailelerini ağırladık. Çocuklarımız Benmaker Ahşap Tasarım Atölyemizde öğretmenlerimiz Zerrin Bektaş ve Seda Genç rehberliğinde kendi ah

  • Bu hafta Anasınıfı öğrencilerimiz oyun etkinliği saatinde İnnovation ( Akıl Oyunları) sınıfına giderek yaşlarına uygun tasarım oyunları oynadılar. ´Nepslook´ ahşap bloklardan farklı şekilde hayal edip düşündüklerini tasa

  • 2019 yılının başta Florya Koleji Ailesi olmak üzere ülkemize ve tüm dünyaya barış,huzur ve güzellikler getirmesini temenni eder; herkese sağlık,mutluluk ve başarı dolu bir yıl dileriz.

  • “Bir anne, tüm dünyayı değiştirebilir.” Zübeyde Hanımı rahmetle ve minnetle anıyoruz. https://t.co/G6t4jegrwG

  • RT @fnurarasan: Öğrenilen konuların olumlu yönde pekiştirilmesini istiyorsanız eğlence ile harmanlayın 🤩👍🏻 @Floryakolej #FloryaKoleji #egtk…

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej Giriş Sınavımız 16-17 Şubat’ta 4 oturum halinde yapılacaktır.8.sınıflarımıza uygulayacağımız sınav,Tıpatıp L…

  • 2.sınıflarımız Fen Bilimleri Atölyesi kapsamında öğretmenleri ile laboratuvar etkinliğinde Bazik ortamda hazırlanan… https://t.co/84Z5B9Bw4q

  • 8A sınıfı öğrencileri sınıfta öğretmenleri Aydan Yavuz ile kartopu savaşı yaparak hem sınav stresini attılar hem d… https://t.co/w7OLIUkZsp

  • 3. Sınıf öğrencilerimiz Almanca öğretmenleri @CigdemGurakar ile öğrendikleri ''Schneeflöckchen'' (Kar tanesi) şarkı… https://t.co/wHhXfINVk3

  • RT @fnurarasan: Ve bir sihir de bilim gençlerimden gelsin. 🤩 #KimyasalBukalemun @Floryakolej #FloryaKoleji #egt #egtkonus https://t.co/c3x…

  • Florya Koleji 3. Sınıf öğrencilerimiz Bakırköy İlçesinde düzenlenen Geleneksel Çocuk Oyunları Turnuvası "Mendil Kap… https://t.co/tF2UqThOwH

  • RT @fnurarasan: Bize kalbi kadar temiz bu klorofilli canlıları sunan Tabiat Ana’ya sonsuz şükranlarımızla... 🙏🏻 @Floryakolej #egt #egtkonu…

  • Ana-Baba okulumuz kapsamında gerçekleştirdiğimiz Veli seminerlerinde “Şimdi Sıra Bende& Ben Kimim?” Temalı semineri… https://t.co/udQs3nPbt9

  • Giriş Sınavımız 16-17 Şubat’ta 4oturum halinde yapılacaktır. 8.sınıflarımıza uygulayacağımız sınavımız ise Tıpatıp… https://t.co/arQgMQBNJM

  • RT @EdTechSummit: Florya Koleji Eğitim Teknolojileri Koordinatörü Lara Özer 6. Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nde! Kayıt için: https://t.co/o…

  • Bugün Florya Koleji öğrencilerimiz, topladıkları 181 kilogram kapağı teslim etmek için Türkiye Omurilik Felçlileri… https://t.co/SN1Ino6yau

  • RT @filiz_pelen: Mekatronik projeler... Tüketme, Üret!.. #Arduino #FloryaMakers #FloryaTigers #FloryaKolejiOrtaokulRobotKulübü #Maker @Flo…

  • 2019 yılının başta Florya Koleji Ailesi olmak üzere ülkemize ve tüm dünyaya barış,huzur ve güzellikler getirmesini… https://t.co/JAMSjz2hiH

  • RT @BahcesehirHatay: Özel Florya Koleji Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Filiz Pelen Maker Faire Etkinliğimizde! https://t.co/nB1H9fWvid

  • RT @BahcesehirHatay: Özel Florya Koleji Eğitim Teknolojileri Koordinatörü Lara Özer Maker Faire Etkinliğimizde! @laraozer https://t.co/H8Pj…

  • RT @BahcesehirHatay: Özel Florya Koleji Müdürü Bahar Birkal Maker Faire Etkinliğimizde! https://t.co/hu4canV7QN

  • RT @TOZOK1951: 6. Eğitim Teknolojileri Platformu 23 Mart 2019 tarihinde @DogusUniv ev sahipliğinde "Yapay Zeka" temasıyla gerçekleştirilece…

  • Florya Koleji 5. Maker Panayırımız 8-9 Mayıs 2019 tarihlerinde gerçekleşecektir. 8 Mayıs günü saat 10.00’da her yıl… https://t.co/jPNNAl8cdQ

  • RT @TOZOK1951: Başvurunuzu yaptınız mı? https://t.co/gxpg6cQJWe #GAES19 https://t.co/ifP7JFT4Dk

  • Özel Florya Koleji U9 Basketbol takımımız İstanbul gelişim liginde karşılaştığı Yıldırım Spor'u 16-12 'lik skorla y… https://t.co/J2Dxws51WE

  • Sarıkamış Harekatı'nın 104. yıl dönümünde, vatan aşkıyla şehadete yürüyen Aziz Şehitlerimizi rahmetle anıyoruz. Mek… https://t.co/p4XZOAD2HV

  • @TOZOK1951 merkezinde devam eden ve Düzce Üniversitesi 'nden Doç. Dr. Hasan Kağan Keskin' in konuşmacı olduğu "Akıc… https://t.co/9v1qcudVMx

  • RT @laraozer: Amacımız her zaman paylaşmak, nerde olursak olalım her zaman #egt camiası içinde birbirimize tam destek yola devam ediyoruz.…

  • 2-B sınıfı öğrencimiz Mert Can Kubat kendi Sanal Gerçeklik Gözlüğünü geri dönüşüm malzemelerini kullanarak yapmış .… https://t.co/eWl0azrWgQ

  • RT @TOZOK1951: “Eğitim ve Etik” temasıyla 30 Ocak- 1 Şubat 2019 tarihlerinde Antalya Kaya Palazzo Otel’de düzenleyeceğimiz XVIII.Geleneksel…

  • RT @filiz_pelen: Small Basic sadece metin tabanlı bir programlama dilinden ibaret degildir. Çocuklara yazılımı sevdirmek için kullanılan en…

  • 1-B sınıfı öğrencilerimiz meşe palamutlarını toprakla buluşturdular.Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimizle bi… https://t.co/MXwJ6NyeWj

  • #Ankara ‘da meydana gelen elim tren kazasında hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil… https://t.co/USqbUOXwqd

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Ön Kayıt Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü