5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • Anasınıfı öğrencilerimiz bu hafta Marmara Bölgesini tanıdılar. Bölgede yetişen Kestane, Ayçiçeği, Şeftali, Zeytin gibi ürünler hakkında sohbet ettiler ve flaş kartlar ile incelediler. Bölgemizin önemli turistik yerleri K

  • Özel Florya Anadolu Lisesi basketbol takımımız hazırlık maçlarına başladı. Takımımız ilk maçını Mev Koleji ile gerçekleştirdi. Skorsuz gerçekleştirilen maçta takımlar centilmence mücadele etti, her iki takım oyuncularını

  • Florya Anadolu Lisesi 11-A ve 11-B sınıfı öğrencileri Biyoloji Öğretmeni Duygu Çİn?in düzenlediği İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi gezisinde, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Nazike Şener ve Rehber Öğretmen Melik

  • Bugün 2. Sınıf öğrencilerimiz Kağıthane?de bulunan ´ El Yapımı Kağıt Atölyesine´ yapılan geziye katıldılar. Kağıdın nasıl üretildiğini aşama aşama deneyimleyerek öğrendiler. Kağıdın ham maddesinin ne olduğu, kağıt üretil

  • Ana baba okulumuzun ikinci oturumunu bugün (12.11.2018) Uzman Klinik Psikolog Eda Öztürk?ün katılımıyla gerçekleştirdik. Konumuz son dönemlerde son derece gündemde olan ´Çocuklarda İhmal ve İstismar´dı. İhmal ve İstisma

  • Hakkari?nin Şemdinli İlçesi Ortaklar Süngü Tepe Üs Bölgesinde mühimmat deposunda meydana gelen patlama sonucu şehit olan askerlerimize Allah?tan rahmet, yaralanan askerlerimize acil şifalar, şehitlerimizin acılı yakınlar

  • Bugün okulumuzda Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk?ün aramızdan ayrılışının 80.yılında düzenlenen anma töreni öğrenci ve velilerimizin yoğun katılımıyla gerçekleşti. Törenimiz 9.05?te tüm Türkiye?den yükselen siren se

  • Aziz vatanımızın kurtarıcısı, Cumhuriyetimizin kurucusu; Ulusumuzun büyük önderi Gazi Mustafa Kemal Atatürk?ün sonsuzluğa uğurlanışının 80. yılında kendisini şükran, gurur ve özlemle anıyoruz. Onun 1938 yılının 10 Kasım

  • Atamız bugün bizimleydi! Eğitim Teknolojileri Bölümümüz artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak Atamız ile öğrencilerimizi buluşturdu. Mustafa Kemal Atatürk?ün 3 boyutlu görüntüsü ile sınıfça hatıra fotoğrafı çekt

  • Florya Koleji kış spor ve sanat okulu 2. Dönem başladı. Branşlarımız Florya Koleji Basketbol Okulu, Su Topu, Yüzme, Hip Hop, Tekvando, Jimnastik, Sanat Kursu, Hobi ve Heykel, Resim ? Moda Tasarım, Florya Art, Ahşap Atöly

  • 8 Kasım Perşembe günü Beyaz Ay Derneğinin kurucularından Boğaziçi Üniversitesi mezunu, yüksek lisanslı ve aynı üniversitede doktora yapan, aynı zamanda eski milletvekilimiz, görme engelli Sayın Lokman Ayva´yı okulumuzd

  • Özel Florya Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerimiz, 01 - 07 Kasım 2018 tarihleri arasında Hollanda?nın Lahey kentinde düzenlenen 28. Uluslararası Model United Nations (MUN) Konferansı?na katıldılar. Amerika, İspan

  • Beden Eğitimi müfredatı ve sportif faaliyetler kapsamında okulumuz öğrencileri, Beden Eğitimi derslerinde İBB Şenlikköy Stadyumunda futbol maçlarını ve sportif faaliyetlerini Ekim ayı boyunca gerçekleştirdiler.

  • 3. Sınıf öğrencilerimiz bugün, sınıf öğretmenleri Beyhan Mert, Aylin Pakiş ve Kazım Ender rehberliğinde Şişli Atatürk Müzesini gezdiler. Atatürk Haftası etkinliğinde öğrencilerimiz Mustafa Kemal Atatürk´ün Kurtuluş Savaş

  • Özel Florya Ortaokulu voleybol turnuvasının galipleri belli oldu. Sınıflar arası yapılan voleybol turnuvasında 8.sınıflardan 8-A, 7. sınıflardan 7-A, 6. sınıflardan 6-C, ve 5. sınıflardan 5-C sınıfı şampiyon olmuştur. T

  • Florya Koleji Ana sınıfı öğrencilerimiz Mad Science saatinde ´Çılgın Karışımlar´ adlı atölye çalışmasını uyguladılar. Uygulama esnasında´ Karışım, Yoğunluk´ gibi terimleri öğrenmenin yanı sıra merak ettiklerini gözlemle

  • Bütün çocuklarımızın, yarınlara gülen yüzlerle baktığı ve bu konuda duyarlılığın arttığı, lösemisiz bir dünya umudu ile? Birlikte çok şeyi yeneriz!

  • Dünya Kupası?nda finale kadar çıkarak bizlere büyük gurur yaşatan, penaltılar sonucunda da Dünya ikincisi olan Ampute Milli Takımımızı, bu büyük başarısından dolayı yürekten kutluyoruz.

  • Florya Koleji Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz Lara Özer , dün Türkiye Özel Okullar Derneği Mesleki Gelişim Seminerinde konuşmacı olarak kurumumuzu temsil etti. ´Dijital Araçlarla Dersleri Zenginleştirmek´ başlıklı s

  • Bu hafta Florya Koleji anasınıfı öğrencileri okuma yazmaya hazırlık dersinde, ilkokul öğretmenimiz rehberliğinde ses eğitimi çalışmaları yaptılar. Kelimelerle sesi hissettirme, verilen sesle ilgili kelime türetme, inter

  • Özel Florya Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerimiz, 01 - 07 Kasım 2018 tarihleri arasında Hollanda?nın Lahey kentinde düzenlenen Uluslararası MUN Konferansı?na katılmak için dün yola çıktılar. MUNISH Konferansı?nda

  • Sene başı itibari ile Florya Anadolu Lisesi sınav grubu öğrencilerimiz için başladığımız birebir derslerimiz, okul çıkışında; Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri devam ediyor. Öğrencilerimiz anlamadıkları konul

  • Ortaokul öğrencilerimiz, 21-23 Ekim tarihlerinde Matematik öğretmenleri Tuğçe Caner, Ozan Aslan ve Oya Öztürk rehberliğinde matematik eğitimlerini farklı bir boyuta taşımak için Şirince Nesin Matematik Köyü´ne gittiler.

  • "2018 Turkish Robotics Off-Season Industrial Safety Award" ödülünü almaya hak kazanan #floryabisons #team6232 nin ödül alışının videosu yayınlandı. Bu ödül ile FIRST´ün misyonu doğrultusunda, İş güvenliğinin sadece Safet

  • Özel Florya Ortaokulunda demokrasi kültürü temel alınarak ´Okul Meclis Başkanlık Seçimi´ yapıldı. Okul başkan adaylarının sunumlarının ardından oylamalar 24 Ekim 2018 tarihinde gerçekleşti. Kapalı oy, açık sayım ile yapı

  • Özel Florya Anadolu Lisesi basketbol takımımız hazırlık maçlarına başladı. Takımımız ilk maçını Mev Koleji ile gerç… https://t.co/g4oot8fQYk

  • Tasarım sana hayalini üretme imkanı tanır 👍 Florya Koleji Benmaker Ahşap Tasarım Atölyemizde maketlerimiz renklerle… https://t.co/65X5fy7bCm

  • Tasarım sana hayalini üretme imkanı tanır 👍 Florya Koleji Benmaker Ahşap Tasarım Atölyemizde maketlerimiz şekil alm… https://t.co/KlEGmD5QDl

  • RT @selenaozdemr: Anne baba okulumuzun 2. oturumunda bugünki konumuz “Çocuklarda İhmal ve İstismar”. Uzman Klinik Psikolog Eda Öztürk’ün de…

  • RT @BaharBirkal: @Floryakolej i Ana-Baba Okulu'nda bugün konuğumuz Uzman Klinik Psikolog Eda Öztürk. "Çocuklarda İhmal ve İstismar" konusu…

  • Hakkari’nin Şemdinli İlçesi Ortaklar Süngü Tepe Üs Bölgesinde mühimmat deposunda meydana gelen patlama sonucu şehit… https://t.co/XjrrkQ6pY3

  • Aziz vatanımızın kurtarıcısı, Cumhuriyetimizin kurucusu; Ulusumuzun büyük önderi Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün sons… https://t.co/Q7VY7pUuto

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej #10Kasım #Atatürk Atamızı Anma törenimiz ortaokul koromuzun #atamsenrahatuyu performansı ile başladı 😊👏👏👏 #F…

  • RT @laraozer: #fkedtech Saygı ve Özlemle Anıyoruz🙏🏻🙏🏻🙏🏻 #10Kasım için @Floryakolej Eğitim Teknolojileri birimimiz olarak @tepebasibeltr ‘y…

  • RT @filiz_pelen: Bilgisayarsız kodlama uygulamasını eğlenceye çevirme... 👀👉1.Sınıf💓 #BilgisayarsızKodlama #Unplugged #codeorg @codeorg #…

  • RT @erolozturkfk: Kıymetli misafirimiz Sayın @lokmanayva ortaokul öğrencilerimizle çok özel ve güzel paylaşımlarda bulunuyor. Farkındalıkla…

  • Florya Koleji Yabancı Diller Bloğumuz yenilenen arayüzü ve zengin içeriği ile sizlerle https://t.co/U973cb82DY #egt https://t.co/Q6g5wqgpEW

  • RT @selenaozdemr: Biz bugün “Verimli Ders Çalışma” bulmacası çözdük 🎈🎈 @Floryakolej https://t.co/JVBB3c5l1d

  • Bütün çocuklarımızın, yarınlara gülen yüzlerle baktığı ve bu konuda duyarlılığın arttığı, lösemisiz bir dünya umudu… https://t.co/fjIU5A0akf

  • RT @arasanyalcin: Günlük hayatta kullandığımız pek çok kavram, Fen Bilimleri açısından yanlış kabul edilmektedir. Biz Fen Bilimleri öğretme…

  • RT @arasanyalcin: ✌🏻 Her türlü anlatım bozukluğuna karşıyız. https://t.co/bdKtLrdSVN

  • RT @filiz_pelen: #Canva ile afiş, #Scratch ile kodlama, #Tinkercad ile 3D tasarım. Ama asıl önemli olan nokta; aynı duygularda birleşmek. 👉…

  • Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz @laraozer @TOZOKDERNEGI Mesleki Gelişim Seminerinde konuşmacı olarak kurumumuz… https://t.co/5wZgjgTxPY

  • RT @TOZOKDERNEGI: Bugün dernek merkezimizde yapılan ve Eğitim Teknolojileri Koordinatörü Lara Özer 'in konuşmacı olduğu "Dijital araçlarla…

  • 5. Sınıf öğrencilerimiz öğretmenleri Aydan Yavuz ile Present Simple Tense kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümlel… https://t.co/oGRUlFzlqS

  • 5. Sınıf öğrencilerimiz öğretmenleri Aydan Yavuz ile Present Simple Tense kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümlel… https://t.co/9VGngyITsz

  • 5. Sınıf öğrencilerimiz öğretmenleri Aydan Yavuz ile Present Simple Tense kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümlel… https://t.co/zbiVsbkApk

  • RT @laraozer: Yarın @TOZOKDERNEGI ‘nde gerçekleşecek olan Dijital Araçlarla Dersleri Zenginleştirmek& Oyun-Oyunlaştırma eğitimim için her b…

  • RT @selenaozdemr: Ekim ayı ortaokul veli bülteni; Konumuz “Verimli Ders Çalışma” @Floryakolej https://t.co/hy72c4p4yO

  • RT @FloryaBisons: Bizim adımız mı? #FloryaBisons @Floryakolej @FYukselFound #firstroboticscompetition https://t.co/6QWCDqtVHF

  • RT @FloryaBisons: #FRC2018 Istanbul off-season tournament #industrialsafety award goes to #FloryaBisons FRC robotics team of the @Floryak…

  • RT @TOZOKDERNEGI: 3 Kasım 'da dernek merkezimizde düzenlenecek eğitim semineri için başvuru linki https://t.co/MVNxct88KY https://t.co/jTLF…

  • Cumhuriyetimizin 95. kuruluş yıl dönümünü kutluyor, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm şehit ve gazil… https://t.co/T18y20jVkI

  • Kurumumuz Eğitim Teknolojileri Koordinatörü @laraozer tarafından gerçekleştirilecek olan “Dijital Araçlarla Zenginl… https://t.co/aRcTy5EtVW

  • Okul Müdürümüz @BaharBirkal #GessTurkey İnovasyon sahnesinde Lider siz misiniz? sunumuyla 21 yıllık tecrübelerini,… https://t.co/GiGyrxrcQY

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Ön Kayıt Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü