5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • 2017-2018 eğitim öğretim yılı içinde Florya Koleji İlkokul ve Ortaokul öğrencileriyle Görsel Sanatlar Ögretmenimiz Seda Genç?in yıl boyunca yaptıkları resim ve heykel çalışmalarından oluşan sergimiz bugün açılmıştır. Ög

  • Florya Koleji MUN Kulübünün organize ettiği BİRİNCİ FLORYA TOASTMASTERS YARIŞMASI Florya Anadolu ve Fen Lisesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşti. Toastmasters International, liderlik ve iletişim gelişimi üzerine dü

  • Dün akşam okulumuzda gerçekleştirilen İlkokul ve Ortaokul Kulüpleri sene sonu gösterisinde tüm öğrencilerimiz birbirinden başarılı performanslar sergilediler. 5.Sınıflarımız İngilizce Koro performansıyla tüm izleyenlere

  • 25 Mayıs - 1 Haziran 2018 tarihleri arasında okulumuzda düzenlenecek Resim ve Heykel Sergimizde Görsel Sanatlar Öğretmenimiz Seda GENÇ?in öğrencileriyle bir yıl boyunca yapmış oldukları çalışmalarını sizlerle paylaşmak

  • 17 Mayıs günü dünya çapında yapılan ve okulumuzda Eko Okul kapsamında düzenlenen Okul Dışarıda Günü?ne Florya Koleji olarak biz de katıldık. Öğrencilerimiz derslerde öğrendikleri konularla ilgili Florya Atatürk ormanınd

  • Florya Koleji olarak tüm öğrencilerimize sağlıklı, mutlu ve bilimin ışığından ayrılmayacakları yarınlar diler, 19 Mayıs Atatürk?ü Anma Gençlik ve Spor Bayramlarını kutlarız.

  • Anasınıfı öğrencilerimiz 15.05.2018 Salı günü ??Kostüm Partisi?? yaparak eğlenceli bir gün geçirdiler. Düzenlenen etkinlikte çeşitli oyunlar oynadılar, dans ettiler ve müzik eşliğinde kostüm defilesi yaptılar. Onlar için

  • 19 Mayıs Atatürk?ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı etkinliklerimiz kapsamında, bayramımızı coşkuyla kutlamalara başladık. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan sabah törenimizde Sosyal Bilimler Zümre Başkanımız Ajda U

  • Bugün Florya Koleji 2/A sınıfı öğrencileri Anneler Günü Kutlaması ile Ünite Kapanış gösterilerini sundular. Anneler günü için piyes, şiir, koro ve barkovizyon gösterilerini gerçekleştirdiler. Son bölümde de annelerine şi

  • Özel Florya Anadolu Lisesi Erkek Basketbol Takımı öğrencileri büyük bir başarıya imza attılar. Bakırköy İlçesinin düzenlediği ve 20 okulun katıldığı liselerarası basketbol turnuvasını nağmağlup tamamlayan şampiyon takımı

  • Bugün Florya Koleji 2/C sınıfı öğrencileri Trafik ve İlk Yardım Haftası ile Ünite Kapanışı gösterilerini sundular. Trafik ve İlk Yardım kuralları hakkında piyes, koro ve barkovizyon gösterilerini gerçekleştirdiler. Son b

  • Florya Koleji #6232 numaralı Robotik Takımı Florya Bisons olarak 14 Nisan 2018?de ABD, NY´da düzenlenen FIRST Robotics Competition, Long Island 2nd Regional?da ´Entrepreneurship Award´ kazandılar. Heyecanımızı ve sevinci

  • 12 Mayıs 2018 Cumartesi günü Özel MEV Büyükçekmece Okulları?nda düzenlenen UNESCO - SEMEP 2018 Proje Sunumu?nda Ortaokul kademesinde ´En İyi Alan Çalışması´, lise kademesinde ise ´En İyi Tarihsel Araştırma Çalışması´ ödü

  • 2017 - 2018 Eğitim-Öğretim yılı içinde, Florya Koleji İlkokul ve Ortaokul öğrencileri ile yıl boyunca yapılan Kil Atölyesi ve Resim Atölyesi çalışmalarından örnekler sunan sergimiz açılmıştır. Picasso´nun "Her çocuk

  • Bugün okulumuzda yazar Göktuğ Canbaba´yı ağırladık. 3. ve 4. sınıf öğrencilerimizin katıldığı etkinlikte yazarımız okumanın ve yazar olmanın önemini, araştırma ve keşfetme duygusunun nasıl olumlu beslendiğinden bahsetti.

  • 12 Mayıs 2018 Cumartesi günü okulumuz 6-B sınıfı öğrencisi Nehir Uslu, Pera Sanat´ın düzenlediği "13. Uluslararası Piyano Festivali´ne" katılmıştır. Florya Koleji Ailesi olarak okulumuzu temsil eden öğrencimizi tebrik

  • Sevgisiyle tüm dünyayı güzelleştiren annelerimizin, anneler günü kutlu olsun.

  • Florya Koleji Geleneksel 4. Maker Panayırımız 9-10 Mayıs 2018 tarihlerinde gerçekleşti.Açılış törenimize Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Emrullah Aydın, Şube Müdürümüz Sayın Metin Akçay, Florya Tevfik Ercan Anado

  • 6. Sınıf öğrencileri getirdikleri tişörtlere Türkçe Öğretmenleri Özlem Baydak eşliğinde ´doğru bilinen yanlışları´ yazdılar ve tişörtleri giyerek dilimize sahip çıkma noktasında farkındalık yaratırken bilgilerini pekişt

  • Özel Florya Anadolu Lisesi 9.sınıf öğrencilerimiz Esma Zafer, Fatih Tokel ve Murat Samed Altunergil´in UNESCO-SEMEP 2017 / 2018 kapsamında ´Sürdürülebilir Kalkınma İçin Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Küresel Enerji V

  • 3-4 Mayıs 2018 tarihinde Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce düzenlenen Bakırköy 2.Robotik ve Kodlama Festivali´nde Florya Koleji öğrencileri Bilişim Teknolojileri Dersinde yaptıkları projeleri sergilediler. Öğrencil

  • 04 Mayıs Cuma günü 2 A-2-B ve 2-C sınıfı öğrencilerimiz Eğitim Teknolojileri dersinde, Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz Lara Özer rehberliğinde ´Matematiğin QR Hali´ adlı çalışmayı yaptılar. Öğrencilerimiz Matematikt

  • Okulumuz 2/A sınıfı öğrencileri ve velileri 6 Mayıs Pazar günü sınıf öğretmenleri Beyhan Mert ve İngilizce öğretmenleri Lara Özer rehberliğinde düzenlenen kahvaltı etkinliğinde bir araya geldiler. Bu güzel etkinlikle bir

  • Okulumuz 2/C sınıfı öğrencileri ve velileri 5 Mayıs Cumartesi günü sınıf öğretmenleri Kazım Ender rehberliğinde düzenlenen kahvaltı etkinliğinde bir araya geldiler. Bu güzel etkinlikle birlikte öğrenci ve velilerimiz key

  • Türkiye Özel Okullar Derneği tarafından düzenlenen VI. Ortaöğretim Çalıştayı "Eğitimde İlgi ve Merak Uyandırmak" başlığı ile İstek Atanur Oğuz Okullarında bugün gerçekleşti. Açılış konuşması Florya Koleji Kurucu Temsil

  • RT @erolozturkfk: @itscanberkeris @Floryakolej nin Mezuniyet Gecesinin Açılışını yapıyor, Diploma Törenimiz Piyano Resitali ile başlıyor 👏👏…

  • İlkokul ve Ortaokul kulüpleri sene sonu gösterimizde öğrencilerimiz birbirinden başarılı performanslar sergilediler… https://t.co/vm2ouPt1SZ

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej Presents FLORYA TOASTMASTERS 🎊🎉🎊 https://t.co/X1TWExxeWj

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej ilkokul ve ortaokul kulüplerimizin yılsonu gösterisi birbirinden güzel şovlarla başladı, çocuklarımız inanıl…

  • 5. Sınıf İngilizce Koro https://t.co/TY1tLzv53V

  • 2017-2018 Eğitim&Öğretim Yılı sene sonu kulüp gösterilerimiz 5. Sınıf öğrencilerimizin İngilizce koro çalışmasıyla… https://t.co/99rXZngqcY

  • RT @filiz_pelen: Emek verilerek yapılan her şey, değerlidir. Üretmek... 👉3.sınıf💗 #fkmakers @Floryakolej #arduino @arduino @Makerspaces_com…

  • RT @MustuHande: @Floryakolej İlkokul kademesi geleneksel twister turnuvalarımıza başladık 😊 https://t.co/MhHigk3iBU

  • RT @arasanyalcin: Yarınlara inanıyoruz. Üretken bilim çocuklarımıza bakıp bakıp dalıyoruz ve yarınlarımıza birazcık daha umut saklıyoruz.…

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej 2-A Sınıfın düzenlediği Yılsonu Gösterisi oratoryo ve piyeslerle başladı. Emeklerinize sağlık güzel çocuklar…

  • RT @ozlembaydak: “Okul sadece dört yanı duvarlarla çevrili, tepesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir. “ demişti Mahmut Hoca. Biz de…

  • RT @MustuHande: 2. sınıflarımız ile Atatürk ormanında yapraklardan hayvanlar yaptık.Ortaya çok yaratıcı ürünler çıktı.@Floryakolej https://…

  • RT @arasanyalcin: İskelet Sistemi ve Kas Sistemi’nin konu edildiği bir maker çalışması. Yeni nesil bir gölge oyunu. Sorunu belirleyen, haya…

  • RT @CigdemGurakar: Green Screening with my third graders.🏨😷🤕👨‍⚕️👩‍⚕️ Little doctors and "injured" kids performing their "At the doctor's" d…

  • 12 Mayıs 2018 Cumartesi günü okulumuz 6-B sınıfı öğrencisi Nehir Uslu, Pera Sanat'ın düzenlediği "13. Uluslararas… https://t.co/vCboTFXCJB

  • RT @baydagul: İhmali, felaketi ve acıları unutmamak adına... Ruhları şad olsun. https://t.co/uj14zTUyp8

  • Sevgisiyle tüm dünyayı güzelleştiren annelerimizin, anneler günü kutlu olsun. #AnnelerGuenueKutluOlsun https://t.co/n3PaN1JUfN

  • RT @filiz_pelen: #FloryaKoleji 4.Maker Panayırı... #kodlama #yazilim #kodyazmak #smallbasic #Programming #fkmakers @Floryakolej @smallbasic…

  • RT @filiz_pelen: #FloryaKoleji 4.Maker Panayırı... #kodlama #yazilim #kodyazmak #sparki #Programming #Robotics #fkmakers @Floryakolej #flor…

  • RT @erolozturkfk: @Floryakolej nin Anaokullarının Yılsonu Gösterisi Evlatlarımızın Ailelerine Konseri ile Başladı 😊👏👏👏 Anneler günü yaklaşı…

  • RT @filiz_pelen: Öğrenmek... Üretmek... Florya Koleji 4.Maker Panayırı... #Fkmakers #FloryaKoleji @arduino @Floryakolej #arduino #Robotics…

  • #FK2018prom #graduation #graduation2018 @raffleshotels https://t.co/I6XqUOWDLh

  • RT @BakirkoyMEM: @Floryakolej Geleneksel 4. Maker Panayırı açılışı Müdürümüz Sn. @emrullahaydin25 tarafından gerçekleştirildi. Panayırda ok…

  • RT @filiz_pelen: Enerjiyle doluyuz... 4.#FloryaKoleji Maker Panayırı #fkmakers #egt @arasanyalcin @NURDANONAY @SercanErkaya44 @Floryakolej…

  • RT @Bekdata: #team6232 @FloryaPredator #fkmakers Florya Kolejinde @wizefloor https://t.co/lqhNh5b3aG

  • RT @MustuHande: 4. Florya Koleji Maker Panayırının 2. günü heyecanla devam ediyor. #fkmakers #sendeyap #egt @Floryakolej https://t.co/shn9v…

  • #fkmakers 2. Günü için hazırız,bugün yine bizlerle beraber olacak misafir okullarımız ve çözüm ortaklarımız sektörü… https://t.co/cqheCRS0fI

  • Değerli konuşmacımız @zeynox #fkmakers da tüm öğrencilerimizin ve misafir okullarımızın projelerini tek tek gezerek… https://t.co/bzXFcvvdKo

  • Anasınıfı 6 yaş öğrencilerimizin de çalışmaları bugün #fkmakers ‘da sergilendi. Öğrencilerimizin geometrik şekiller… https://t.co/LsvNb5S15y

  • RT @arasanyalcin: Çok keyifli geçen 4.Florya Koleji Maker Panayırı’nın 1. günü sona erdi. Yarın da devam edecek olan panayırımızda daha da…

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Ön Kayıt Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü